Hägn och Hasse hundvakt


Annelies dag
Idag gick det smidigare med rengöringen i boxarna, jag fick en egen slang så jag och Rikardo kunde dela på jobbet. Det innebar att jag kunde ha lite kvalitetstid med hundarna, dvs sitta och kela med dom. Några är skygga så man kommer inte nära dom men de allra flesta är otroligt trevliga, glada och framförallt keliga. En del sitter som klistrade vid en och vill bara bli kliade, andra vill också men blir så exalterade så de far omkring som yra höns. När man sitter där mitt ibland ett tiotal hundar som vill ha uppmärksamhet önskar man att man vore som bläckfisken, dvs hade åtta armar.

Kort filmsnutt


Hjälpte till med att göra i ordning mat och utfodringen också. Vi klippte kokta strupar i bitar med världens sämsta saxar, (nästa gång vi far till Ikea ska jag inhandla några till dem, de brukar vara riktigt bra), mosade uppblött bröd och blandade detta med ris och buljong. Allt blandades i stora tunnor, lovar att det var ett tungt göra att röra om i tunnorna. Hundarna är väl medvetna att snart blir det mat så det är ett herrans liv, öronproppar skulle inte vara fel att använda.

Klippta strupar

Stora riskastrullen

Carolyn skulle kommit idag och vi skulle gå igenom vad som behövs för hemsidan, men hon dök aldrig upp. Det är så trist när folk säger att dom ska hjälpa till och sen bara struntar i det.

Förra Lördagen hade det kommit in en schäfer med ordentliga skador. Dom vet inte vad han råkat ut för men min gissning är att det är någon form av brännskador. Trots att han måste ha rejält ont stod han så snällt när såren behandlades, när Carmen tog hand om framtassen vände han bara på huvudet och tittade bort, när tassen väl var avklarad började han vifta på svansen. Nog känner dom alltid att man vill väl trots att det gör ont på dom.

Han var rejält tilltygad stackarn

Hasses dag
Okey då var det min tur ( Hasse ) igen.
Min dag har varit lite annorlunda än Annelies, jag har ju varit hundvakt större delen av dagen när Annelie har varit och hjälpt till vid hundhägnet här i staden (om det kan ni läsa här), och att vara hundvakt för tre ganska busiga hundar tar faktiskt på en, det tror man inte, men det är sant. Dom få minuterna när hundarna har sovit har jag passat på att sätta upp två flug-gardiner utanför dörrarna här uppe med resultatet att Otto när han såg dom genast började se om han kunde äta upp båda två, sen var det verkligen ett heltids jobb att skydda dom, man kan bli lite trött på Otto. (Redan? Annelies anmärkning)
Det som skulle bli dagens stora händelse för mig var att man ska ha en stor procession genom Tomar med både hästar och ryttare utklädda till Tempelriddare, men hem kommer Annelie och säger att jag har blandat ihop det lite, det är först imorgon kväll!! Då ska ni få både bilder och berättelse om dom.


Beviset

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.



Kommentarer

Tycker ni gör ett fantastiskt jobb med hundarna.
Synd att vi missar tempelriddarna i morgon :(
Tack, det är svårt att låta bli när man väl fått upp ögonen för att det finns så mycket djur som behandlas illa.

Ni får ta med dom i planeringen till nästa år, för ni ska väl ut igen då kan jag tänka :-)
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag