Lysande kök och hundhägn


Hasses dag
Hej igen, Annelie har sagt till mig att jag ska skriva lite idag.
Jag har väl inte så mycket att berätta utan det är väl mest det gamla vanliga, det enda är väl det här med att vi har lyckats med att sätta upp två nya lysramper och två dubbelurtag i köket under köksskåpen, Anders ( min kära vän som är här och hälsar på ) och jag var ner till IKEA och köpte armaturer och elurtag för vi hade inte hittat några bra här i Tomar, jag och Anders tyckte att det blev jätte bra och det tror jag att Annelie tyckte också. (Min kommentar till det; Är så glad att Anders kom och lös upp vår tillvaro :-))

Vår nya ytterdörr kvällstid, det blir så fint när lyset från köket lyser genom.

För att fira det lyckade ljusresultatet så bestämde vi att vi skulle bjuda med Annelie när hon kom hem i från hundhängnet där hon har varit hela dagen på en riktigt bra restaurang, vilket vi också gjorde, och gudarsskymmning, det var verkligen gott! Rostad spädgris, ugnslagad fisk, gott vin, ännu bättre kaffe, ni borde vara avundsjuka.

Jättegott!

Så nu får jag tacka för mig ikväll, och jag hoppas att ni får en lika trevlig kväll som vi.
Hasse vid knapparna.

Annelies dag
Fredag igen och den spenderades på hägnet. Det hade kommit in nya hundar sen sist av olika anledningar varav en känns lite extrasorglig. Hussen hade blivit arbetslös och hade inte råd med hunden så den lämnade han här, det var så illa att han också lämnade sin 7-årig dotter på barnhemmet här i Tomar. Det skär verkligen i hjärtat när man hör berättelser som denna tyvärr inte helt ovanliga situation här i Portugal.

Nyinlämnade tiken

Efter rengöring och iordningställande av mat hjälpte jag till att ta foton på hundar för adoption som ska läggas ut på hägnets portugisiska hemsida. Ett tålamodsprövande jobb då hundarna blir så glada och stirriga när man går in till dom, men har man bara varit inne en stund lugnar dom ner sig och har man tur kan man få till ett dugligt foto.

Några sjuka valpar

Jättemysig liten tik

Inte så lätt att fota en enda

Det rådde akut brist på mediciner, bland annat medicin till tikar för att hejda mjölkproduktionen då valparna avskiljts annars får dom lätt juverinflammation. Jag hade 60 € kvar av de pengar som donerats av systrarna Maud och Anneli Nilsson, Louise och Inger, så Fatima och jag for iväg och inhandlade diverse mediciner.

Akut medicin

Två valpar fick nytt hem, hoppas dom får det bra

Fikapaus med Rikardo och Fatima

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag