Kaffemorgon och ögonkoll


Hej igen det är jag Hasse som ska skriva idag.
Vad kan jag säga, jo att dagen har varit lite omtumlande, men det kommer vi till om en stund.
Först får jag väl berätta om att vi, Annelie och jag hoppade skolan idag och gick på den återkommande kaffemorgonen där vi träffar utlänningar och det var ganska trevligt särskilt som det kom ganska många. Mest överraskande var att det stod en ny person där och såg lite bortkommen ut, han började tala med mig på engelska, men han såg inte ut som en engelsman, det visade sig att han var från Finland och talade svenska perfekt efter att ha bott i Stockholm i 12 år, nu bor han inte här i Tomar utan i en stad cirka 2 mil bort så vi lär väl inte träffas så ofta men vi har hans adress så lite då och då lär det väl bli.

Grannens kalkon burrar upp sig, den gillar inte våra vovvar

Sen blev det lite blandat, vi kollade in en ny tygaffär som vi hörde talas om på morgonen, där blev det ett par vaxdukar och det ska bli tyg till den skjortan jag vill att Annelie ska sy åt mig på sin nya symaskin.
Nu kommer jag till det omtumlande och det är att jag var till en ögonläkare på eftermiddagen och det visade sig att jag har ett för högt tryck i ögonen,  Glaukom, nu har jag fått ögondroppar som ska kunna sänka trycket och jag ska tillbaka till läkaren om två veckor så han får kolla om det har blivit någon förbättring, lite otäckt är det!



Men nog med tråkigheter, imorgon ska jag till skolan och läsa upp Karin Boyes poem om trädet, den ni vet om att det gör ont när knoppar brister, inför hela lärarkåren på skolan, det är inte bara jag som ska läsa upp poem utan vi är 7 eller 8 som ska göra det på våra modersmål för att dom ska få höra olika språk, jo jag är verkligen ganska nervös, och Annelie ska filma det, så ni får väl se hur det gick i morgon.
Hasse vi knapparna.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag