Lite blandat och ett stort tack


Det har inte hänt så värst mycket i dag, vi har varit i skolan och tragglat med verb igen. Har ni hört det förut? Samma gamla verb, nya uppgifter där vi ska fylla i rätt form. I dag gick det absolut inte bra för mig, dock bättre för Hasse.

Lite målat har det dock blivit i nedre badrummet. Ett himla pyssel var det att maskera alla rör och fästen först. Normalt skruvar man bort fästena men dom har använt några konstiga skruvar så vi kunde inte få bort dom. Men nu är det gjort i alla fall och nu återstår finliret med att fixa hål i plattorna för kranar och dyligt och skära till resterande plattor ner mot golvet.



Vi for i väg till hägnet för att hämta kameran jag glömde i går. Där var Carolyn x 2 och volonterade. Den ena Carolyns son är här och hälsar på. de satt och planerade att han ska komma tillbaka i April och hålla en pianokonsert till förmån för hägnet. Nu hänger det på om de får låna lokal gratis. Håll tummarna!
Jag kom också överens med Carmen att inhandla hundfoder på Fredag på Agriloja (typ Lantmännen) för donationerna som Märit i Mariehem, Göran Nipsjö och Anneli Nilsson så gulligt bidragit med.

Tack snälla ni! Ni ska bara veta hur tacksamma alla är

Vi ska försöka få rabatt eftersom det blir ganska många säckar vi kommer att köpa, Carmen ska följa med och sköta snacket, hon gör det bäst då jag har vissa svårigheter att göra mig förstådd, dom är inte så bra på engelska där.
Eftersom det råder brist på förvaringsutrymme i hägnet ska vi få husera fodret i Marias (hon som sköter hägnets "filial") dotters hus (som är i Frankrike) och Marias man kommer att hjälpa till med transporterna. Dom litar tydligen på mig för jag ska få nyckel dit :-).
Det blir ett bra arrangemang då vi inte behöver springa och köpa några säckar i taget och köra dit.

Lat och bortskämd Loffe. Han tuggar inte på benet om inte husse håller i.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag