Lugn dag i dag


Det har inte hänt så värst mycket i dag. Hasse har städat undan allt skräp som blir efter hantverkare och jag har städat bland alla foton. Det har blivit en hel del under den tid vi varit här. Nu när man har digitalkamera tas det oftast flera bilder av samma objekt utifallatt den första bilden inte blev bra. tar man inte bort de dåliga bilderna direkt så blir det en hel del att gå igenom.

Det har varit en underskön dag idag, sol blandat med lagom mängd moln, för en gångs skull inte blåsigt och framför allt har det varit varmt och gott, 19°, nästan så det blev för varmt när vi var på promenad med våra små hjärtegryn.

Lite bilder från dagens promenad

Ser ut som ett äppelträd men det fanns inga äpplen i höstas, undrar vad det är

Vinet börjar vakna

Alldeles ny, föddes nog i natt



Undrar vad detta ska bli

Trodde först att denna var lika som den ovan men blomknopparna är annorlunda. Blir nyfiken...

Det frodas i takrännorna

Detta var förstås efter promenaden. Det svors och skruvades så det stod härliga till

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Anonym sa…
Spirande blomster och motormeck, är inte detta våren, så vet jag inte vad! Ha en fin helg! /Camilla I
Anonym sa…
Spirande blomster och motormeck, är inte detta våren, så vet jag inte vad! Ha en fin helg! /Camilla I
Så härligt med värme och spirande vinstockar!
Längtar så otroligt efter värmen.

Motorcykeln ska ´bli i gott skick. Gör ni turer tillsammans på den?
Visst är det ljuvligt och vi tänker på er där uppe i kalla nord. Ska försöka skicka värmen vidare till er, det är ni värda .-)

Jag åker inte gärna bakpå hojjen längre, Hasse kör lite väl fort för min smak. Dessutom litar jag inte så mycket på portugiserna. Det är inte för inte de har 1700 dödsolyckor här, för att inte tala om vägarna med alla potthål, då är det inget roligt att sitta på bönpallen. Nä jag har blivit harig...

Varma hälsningar till er alla, må värmen komma fram till er.

/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag