Triggos och pippifågeln


Hej det är jag Hasse som skriver i kväll.
För alla er som inte har haft en åsna att gå ut och promenera med måste jag säga att ni har missat något. Jag säger åsnor åt alla! Det är verkligen kärleksfulla och roliga djur, och Triggo har onekligen tillfört något till vår Quinta.

De skygga vita fåglarna har kommit tillbaka efter att varit borta ett tag. I morse var det en som stannade kvar när de andra flög iväg och den följde efter Triggo som en hund. Det såg så roligt ut.








Själv har jag försökt att fortsätta med jobbet att täcka brunnen men det går lite sakta, för värmen på dagarna är helt bedövande. Det kan vara svårt att förstå att en dag som den här när vi ”bara” hade 26 grader på eftermiddagen i skuggan så var det i solen fortfarande helt knäckande, men nu har jag bara en dags arbete kvar med uppreglingen, sen kan jag börja täcka allt med skivor och lägga på tjärpapp, det får bli så tills vidare, men sen vill nog Annelie att jag klär allt med trall men det får bli senare .

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Det är nog en Kohäger som följer Triggo i hasorna, de sitter gärna på djurets rygg. Vi har samma problem här med solen, även om det bara är +25gr. Vi ska byta tjärpapp på vårt uthus i stugan, samt klä lekstugetaket med en annan tjärpapp.
Vad mysigt det ser ut med en Åsna i trädgården.
Har kollat på nätet och jag tror minsann du har rätt, kul att ha ett namn på fågeln. Den är inte skygg för hundar eller åsnor men så snart den ser oss även på långt håll flyr den.
Ha det så gott och kram
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag