GPS-premiär


Hej på er där ute det är jag Hasse som skriver i kväll.
Vi har ju köpt en GPS nyligen, det finns en inbyggd i bilen men den är verkligen helkass, så idag skulle vi prova den nya genom att åka och leta efter ett par affärer med ridartiklar och olika selar och liknande till Triggo i en stad som heter Golega
(utalas Golga), känd för att vara hästhuvudstaden i Portugal. Det gick helt otroligt bra, den kunde namnen på små, små vägar som vi har varit helt säkra på att dom saknar namn, däremot gick det inte lika bra med affärerna vi hittade den ena som verkade vara dyrare än det är i Sverige och den andra hade gått i konkurs.

Hästparkering och hästfil

Spilter på innegårdarna mitt i stan, undrar var dom gör av dyngan

Garage för hästarna

Stor manege mitt i stan istället för det vanliga torget (bilden lånad från nätet)

Ni har väl hört att vi vill ha tre fas el i huset och att vi har alla godkännande för att få det inkopplat, nu har det ju visat sig efter fem veckor att det verkar vara nästan omöjligt för oss och vår elektriker att få någon firma att faktiskt göra inkopplingen. Igår när vi var på lunchen så talade jag med grannens grabb och det visade sig att hans svärfar har varit höjdare på det statliga elbolaget som egentligen ska ansvara för att anlita en firma för jobbet, och Louis sa att när det krånglar till sig måste man ha en man känner hos myndigheterna annars blir det sällan något, han skulle tala med sin svärfar i dag så han kan säkert rycka i lite trådar så det kanske rent av blir klart före jul, okey jag återkommer den dag vi har trefasen.

Grannen hälsar på Triggo, det är en populär kille minsann

Idag har temperaturen varit ganska behaglig med bara 25 grader i skuggan på förmiddagen, i fredags när vi kollade (vet inte vilken tid på dan) hade vi 37 men dom vi åt lunch med hade 41på eftermiddagen och då börjar det bli farligt, är man ute en även en kortare stund börjar man nästan koka och för hundarna som bara svettas via tungan och tassarna kan det inte vara bra alls.
Föresten ni har kanske sett att jag har reglat upp för ett lock över brunnen, jag var och beställde skivor att täcka det hela med för två veckor sedan, det är lugnt vi kommer med dom nästa vecka, jag har inte hört av dom än. Förra gången när jag beställde reglarna blev en vecka sex, så vi får väl se hur det går den här gången,
okey nu har jag fått klaga lite.

Vår fina gps, denna gillar vi stort

Hasse vi knapparna.



Kommentarer

Anonym sa…
Bra val av GPS! samma som min funkar bäst av dom tre jag har haft tidigare.Kul med åsnan,det kommer förhoppningsvis lite tillbehör när kompisarna kommer hem från Marocko. Anders N.
Hej Anders, jo GPS-en, jag har aldrig haft någon men jag glatt överraskad, och den säger till 2 Km innan som förvarning och sen repeterar den när det är dags att göra det man ska.
Triggo Åsnan, faktum är att vi hoppas på att Fritz inte bara ska hitta selar och sånt utan att han ska beställa en snygg vagn där också, visst finns det vagnar här men dels är dom dyra och vi tror att dom är snyggare där också, nu kan han inte ta med en vagn utan jag får åka dit och hämta den.
Ha det gott och hälsa familjen.
Hasse

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag