Katt-träning och tänder


Söta Rufus har fått söta flickvänner. Våra vanliga hundvakter, Mandy & John, åker tillbaka till England snart så Rufus kan inte vara hos dom när jag far på nästa åsnekurs. Ett annat engelskt par, Will & Wendy, har lovat ta hand om honom bara han kommer överens med deras katt Harry. Vi gjorde ett litet testbesök idag för att se om det skulle kunna funka. Lite nervöst var det för vi har ju ingen aning hur han är med katter. Med tanke på att han är f.d gatuhund och dessutom förmodligen har terrier i sig kan man ju misstänka att han skulle vara lite si sådär.
Han var jätteintresserad så i början fick han gå i koppel ett tag. Katten försvann upp på övervåningen och la sig till ro i sängen. Will tog med sig Rufus och gick upp till katten som är riktigt cool, han är ju van vid hundar och backar inte i första taget. Rufus tog det försiktigt och de sniffade på varandra utan något krångel. Efter det sprang han upp till katten flera gånger och var lugn varje gång. Det ska nog gå bra det här. Vi ska tillbaka nästa vecka och träna lite till innan det blir dags för ett längre besök.

Rufus flickvänner

Jag biter ihop tänderna lite väl mycket och ofta har jag ont i dom när jag vaknar. Jag hade en gång en mjuk bettskena som söta Otto hittade och tuggade till mikrosomer och nu måste jag bara försöka skaffa en ny innan tänderna ryker. Dessutom får man bra mycket huvudvärk vilket inte heller är en höjdare. Drömde i natt om att en framtand sprack och när jag visade det för någon lossnade hela tanden. Jag blev så nojig så nu har jag beställt tid. Fick tid i morgon, en Lördag, helt otroligt. I bland går det undan. Nu måste jag försöka översätta lite ord till portugisiska ifall tandläkaren inte talar engelska. En klar utmaning.


Vädret är inte det roligaste just nu. Det är lite som aprilväder men utan snön. Ena minuten ösregnar det och nästa skiner solen. Däremellan dundrar åskan. Idag blev det också klart svalare, bara 15° med kyliga vindar. Det har lovats uppehåll och lite sol de närmaste dagarna, det ska bli skönt.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag