Skolk och hackare


Idag har jag varit en stygg flicka och skolkat, kände mig helt håglös i morse och hade dessutom huvudvärk så jag stannade hemma medan Hasse for till skolan som en duktig gosse. Han kom hem lätt irriterad eftersom nya lärarn gjorde lite som Dacio, vår förra lärare. Hon gav sina elever en uppgift som sedan blev fyra nya varianter på "svarta tavlan" och gjorde alla förvirrade. Man får hoppas att det var en engångsföreteelse för hitintills har alla varit mycket nöjda med henne.

Igår hämtade vi oljan från sista skörden. Denna gång blev det bättre utdelning, hela 31L från 270kg (tror jag att det var). Första omgången var det ganska många kart så då blev det lite mindre olja. Nu vet man till nästa år att man inte ska ha så bråttom att börja plocka.

Nu hade det kommit ännu mer oliver. Kunde inte fota hela högen för solen var i vägen, men den var stor

Nu vet jag vad denna maskin gör; det är själva pressen och därifrån går oljan till filtrering. Man lär sig något nytt varje dag :-)

Fick ett meddelande från Google att någon stjärna hackat vår B&B-sida och lagt in pitching-kod. Pitching är när en falsk sida skapas och folk hamnar på en sådan där skurkarna kan komma åt kontouppgifter och annat känsligt. Jag kan förstå att dom gör sån´t mot banker och liknande websiter där de kan stjäla pengar, men att göra det på vår sida där vi beskriver hur man tar sig hit eller på en sida som berättar om termalbad?? Antar att det är någon som har riktigt roligt. Turligt nog var det lätt avhjälpt denna gång. Tur att Google håller koll.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Det är inte första gången ni har otur med hackare. Tråkigt. Kul att ni får så mycket olivolja, ska den också användas till tvålar?
Kram
Sakkunskapen säger att man inte bör använda virgin oil till tvålmakeri men jag ska i a f göra en testomgång med den och sen göra tvål på en "sämre" kvalité och jämföra vad som kan bli bäst. Då blir det inte med getmjölkstvål, det ska bli riktig Marseille. Ska bli spännande
Ha det gott o njut i värmen
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag