Två författare idag


Det var härliga framsteg på Cedar Centre och Chloe idag. Kursen på Donkey Sanctuary var verkligen givande. Chloe gillade inte alls att man rörde hennes ben, antingen bet hon eller så kickade hon. Förra gången tränade vi och efter en sådär 10 minuter fick jag röra hela hennes ben och kunde smörja hovarna. Idag fortsatte träningen och efter ett tag fick jag lyfta hennes framhovar och kunde kratsa dom lite försiktigt. Hennes hovar ser rent för förskräckliga ut, inte undra på att hon har ont och går illa. Jag undrar om hovslagaren de använder verkligen kan sitt jobb, eller så är dom så illa åtgångna att det inte går att göra bättre. Försökte ta några bilder för att skicka till Donkey Sanctuary för att få en bedömning men bilderna blev inget vidare, får ta nya nästa gång, och då försöka jobba på att lyfta bakhovarna också. Så härligt att hon fått så mycket förtroende för mig att jag lyckats med detta. Stolt :-)

Lunch ute i solskenet omgivna av katter

Valparna fick också komma ut i solskenet, de syns knappt bland löven

Hemska hovar

Och nu är det jag Hasse som ska skriva lite om att jag har varit ute tre gånger idag och försökt få tag i en in-sex bult till hojen, för muttern som sitter i stänkskärmen och håller sadeln (bulten ska sitta i den) saknar gängor, och eftersom den typen av muttrar definitivt inte finns här tänkte jag sätta i en popnut (som en popnit med mutter i) istället men in-sex verkar också vara omöjligt att uppbringa här, så nu får det bli samma popnut men med en bult ifrån fel håll och en kupolmutter istället.
Lite inproviserat men vad gör man.
Annars har det mest blivit att skriva klart Julkorten och posta dom, (är det någon som inte får något beror det på att jag saknar adressen eller att korten tog slut) och när jag satt på mitt favoritkafe sken solen så starkt att jag nästan började tro att vintern redan var slut, Så det ska ertjännas att det är lite svårt att få någon julkänsla, trots att man har julbelysning överallt i stan.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få.


Kommentarer

Annelie, så roligt att Cloe har fått förtroende för dig och att du får möjlighet att använda det du lärt dig på kursen. Du kommer att fixa hennes hovar tror jag.
Hasse, så synd att vi inte visste något om dina problem , hade kanske kunnat fått tag på något hemma. Vår kompis gillar det där med hojar och hade nog kunnat hjälpa till.
Nu åker vi till Marocko
Visst är det härligt när ett djur börjar lita på en, önskar bara att jag upptäckte orsaken till hennes hovproblem tidigare...

Ha en härlig tid i Marocko
Kram på er
/Annelie
Oj, det gör ont i hela mig, när jag läser om hur svårt Chloe måste ha att gå. Inte undra på att hon inte vill låta någon röra hovarna.
Hoppas att det går att få dem tillräckligt friska igen. Kan inget om sådant, men det verkar hemskt!

Förstår att det är svårt att få julkänsla i värmen, men det finns ju andra fördelar med den!
Önskar er en riktigt God Jul!
Ja vi får se vad min hovis kan göra, hoppas på det bästa.
En riktigt God Jul till er också, hoppas att den blir vit och inte grå och tråkig.
Julkram till er
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag