Hurra!


Tassen fick ett hem idag. Veterinären jag är så arg på ringde i morse och sa att de eventuellt hittat ett hem till honom, det får man i alla fall vara tacksam för. Jag tog in honom i morse för att vara säker på att han fanns här när det var dags att åka på eftermiddagen. Det var ingen större höjdare. Det går omkring en löpande tik utanför och han var totalstinn av hormoner, han bara skällde och gnällde, ville vara överallt där han inte skulle vara. Jag fick hålla honom kopplad och ändå lyckades han komma åt och gnaga på en elsladd. Upptäckte det när det knäppte mystiskt och det slog ut små blixtar från sladden. Tur att jag upptäckte det i tid innan något allvarligt hände.

Tassen med sin alldeles egna familj

På eftermiddagen for jag iväg till veterinären med Tassen som uppförde sig perfekt i bilen. Vi möttes av ett par som köpt ett nytt fint halsband, de hälsade på varandra och tycke uppstod även om han gärna tydde sig till mig vilket man kan förstå, ny miljö och nya människor. Jag försäkrade mig om att han inte skulle bli kedjehund, visserligen får han bo ute men han kommer ha en stor tomt att kuta omkring på, han får också ett ordentligt hundhus. När jag åkte därifrån försvann alla in på kliniken för att ge honom loppmedel och alla möjliga vaccinationer. Jag har fått deras telefonnummer så jag kan åka och kolla att han har det bra och veterinären intygade att det var bra folk, de var gamla kunder.
Känns så himla bra att han äntligen fått ett hem och blir omhändertagen. En bra dag med andra ord. Och nu är det bara Vilda kvar som det ska lösa sig för.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Så roligt att se att du är på G igen. Skönt att det finns människor som bryr sig om sina djur. Idag såg vi en hel hop med lösdrivande hundar ca 10 st var de. Många väldigt magra och vi undrade just hur de får tag i mat. Tur det finns sådana som du.
Kram
Tack för dom orden Maggan, det är så trist med alla djur som far illa. Man vill hjälpa alla vilket är omöjligt, en tröst är ändå att man hjälpt några till ett bättre liv.
Kram på er
/Annelie

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag