Strandpromenad och stolpar


Äntligen har Åse och Lasses köp av vingården blivit klart. Åse är här på heltid nu och Lasse kommer tillbaka i Maj, den stackarn var tvungen att fara tillbaka till Sverige för att packa och ordna de sista detaljerna, och för att hämta de sista två hundarna förstås. Grattis till dom!

Det var meningen att Åse och jag skulle gå på extralektion igår, skolan är stängd på Torsdag så vi hade tänkt ta igen vad vi förlorar. Men men, vi tog en tur till Foz de Arelho (gps 39.432874, -9.227051) istället där hundarna fick springa lösa och roa sig. Jag törs normalt inte släppa mina hundar eftersom dom jagar men på stranden som är stoooor finns inget att jaga mer än små musslor som alla frossade i. Foz de Arelho är som en stor lagun med vidsträckta stränder och inte så mycket turister.



Mums med minimusslor



Idag ringde telefon och den på andra sidan linjen frågade efter min adress. Varför då undrade jag, PT (telebolaget) sa han och jag fick som vanligt förklara vägen, denna gång på en blandning av engelska / portugisiska. Mitt i samtalet sa han bye bye och la på. Jaha, det var det tänkte jag men strax stod de på gårdsplan, 3 gubbar och telefonstolpar. Hurra! Nu kan jag snart ha ett internet som funkar, dongeln håller jag på att få spunk på.

Inga maskiner här inte, de handgrävde

Hurra, en stolpe!

Skriv gärna en kommentar, alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag