Återförening och Festival do Cavalo Lusitano


Nu är Rufus hemma igen, familjen är återförenad. Duro blev superglad, svansen hans höll på att gå ur led, Vilda var lite kaxig men hon lugnade ner sig och är lika glad hon. Rufus har ju varit utlånad för att hålla åse och Lasses hund Herman sällskap tills dom kommer hit, och det gör dom idag tillsammans med Lasse som också kommer stanna på heltid nu. Jag tror nog att Rufus och Herman kommer sakna varandra, de blev jättegoa vänner men de får träffas lite då och då när vi går på gemensamma promenader.

Försök inte ta mitt ben!

I morse blev det en lång promenad, 8km, vi känner oss jätteduktiga. Jag gick iväg tidigt innan värmen blev för hård. Det var svinkallt att bara ha shorts på sig men jag har nu lärt mig att så snart solen kommit en bit på himlen blir det outhärdligt att gå i långbyxor. Vi prövade en ny väg, hade inte riktig koll på var vi var men vi gick på känsla och det visade sig vara en kanonrunda. Det finns hur mycket vägar som helst här omkring som inte har en massa trafik, helt underbart.

For in till stan för att kolla lite på Festival do Cavalo Lusitano (Lusitano är en portugisisk hästras) i statsparken. Mycket hästar och folk. Normalt är jag inte allergisk men i parken med alla pollinerande träd blir näsan inte rolig så det gick inte att stanna så länge, men lite hann jag med att se.


Busen äter hellre upp häcken än höet han har

Barnorkester

Voltige

Dom brännmärker fortfarande hästarna här. Gillar inte


Tillfälliga stallar


Konst fanns det också

Och ballonger

Det fanns även en liten marknad med hantverk

Så något kul för barnen förstås

Dammen i parken med en ensam svan

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag