Både HURRA! och mindre kul


Idag vid niotiden kom den efterlängtade installatören från PT. Han gick runt och kollade, sa jag kommer tillbaka om 10 minuter så satte han sig i bilen och for iväg. 1 timme senare började jag bli sur och tänkte att han smet men han kom tillbaka som tur var. Efter lite pyssel var han så klar och nu har jag både internet som inte kopplar ner hela tiden, även om det inte är så snabbt, och TV. TV:n sabbade jag det första jag gjorde genom att använda fel fjärrkontroll, all bild försvann men efter ett tag kom jag på att TV:ns kontroll ska man bara sätta på och stänga av med medan man väljer kanaler med boxens kontroll. Tänk så enkelt det var förr när man bara behövde en fjärrkontroll. Nu kan jag titta på portugisiska barnprogram och kanske lära mig lite mer.

En efterlängtad internetgrej

Det var lite läskigt idag. Åse ringde med panik i rösten och frågade om fredskallor var giftiga. Det lät som om hon grät och jag trodde någon hund hade fått i sig nämnda växt. Men det var hon som råkat illa ut. Fredskallor växer som ogräs här, överallt ser man dom och på vingården finns massor.


Hon höll på att rensa bland dom och fick en häftig allergisk reaktion och kunde inte andas. Jag googlade och deras växtsaft ska man vara försiktig med, den och den enorma pollenmängd som är här nu gjorde antagligen att kallan blev droppen. Tack och lov lättade det och nu mår hon bra igen.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag