Bra nyheter är alltid välkomna


Så var ännu en dag till ända. Otroligt vad tiden går fort. Det blev ett besök hos Maoro massör idag. Han var så orolig efter min feberreaktion så idag tog han det försiktigare. Bara att hålla tummarna att jag är fit for fight i morgon då tanken är att besöka en pilateslektion på portugisiska. Ska bli spännande.

Vilda fick sin sista leshmaniavaccinering idag, skönt, nu är hon hyfsat skyddad i ett år. Hon har rinnande ögon och veten tittade närmare på det. Den lilla kraken har inrullade undre ögonlock så ögonfransarna irriterar. Det kommer bli en liten operation framöver. Veten berättade också om en bra nyhet. Portugal har nu ändrat sina lagar så rabiesvaccinet räcker tre år istället för som tidigare ett år. Bra att de följer eu-direktiven.

En objuden gäst, den ser farlig ut

När jag bodde i Sverige fästnigvaccinerade jag mig. Kontaktade vaccinationsmottagningen idag för att kolla hur många jag fått och när det var dags igen med tanke på att det fullkomligen flödar av fästingar här. Svaret blev att nästa vaccination bör ske först 2017 och de skrev också:
"Glädjande för dig är att Portugal inte rapporterat några fall av TBE. Detta innebär dock inte att det är helt uteslutet att viruset kan finnas där." Vi får hoppas att det fortsätter på den linjen.

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag