En kreativ dag


Nu har jag gjort min första tvålsats i nya huset. Det var ett tag sen jag gjorde vispad tvål och jag trodde jag kom ihåg exakt hur man gjorde. Men som vanligt överskattar jag mitt minne. Nu blev det ju tvål i alla fall men inte den där fluffiga och flytande varianten (flytande på vattnet) så den här satsen får jag använda till mig själv. Det fick bli en liten uppdatering av tillvägagångssättet och en sats till, denna gång gick det som smort, den här tvålen kommer flyta.
Det tar ett tag innan man får ordning på rutinerna under tillverkningen när man börjar på ett nytt ställe. Trots att köket är litet så gick det ändå ganska bra, virrade inte omkring alltför mycket.

Som stora maränger ser de ut

När jag var på plantskolan igår så köpte jag två små planter och de har nu kommit ner i jorden. De ser lite ledsna ut av min behandling men förhoppningsvis kommer de att ta sig. "Rabatten" där dom hamnade var fylld med fula halvdöda kaktusar, gamla torra plantor och döda vinrankor. Det behövdes en liten upprensning och nu ser det lite bättre ut, men det saknas en planta tycker jag nog och det får vänta till på Måndag.


Tänkte göra sylt av nesperafrukterna så det blev lite plockning av sådana också. Nu blev det inte så många som var fräscha nog men de som var ok är skalade och ligger och väntar i frysen. Det finns ett ställe nära vingården där de växer vilt, ska se om det går att få ihop till ett där. Dom är otroligt goda så nog borde sylten bli god den också.

När jag kom hem med stordatorn efter reparationen och satt ihop alla delar kom jag på att jag inte kom ut på nätet med den. Jag har bara ett wireless i huset och det funkar inte på den. Under reparationen slutade två program att funka, aktiveringen försvann och för att kunna aktivera dom igen krävdes internet. Lite orolig blev jag att Office skulle upphöra för det kom upp ett meddelande att det skulle sluta fungera om 24 timmar om det inte återaktiverades. Det programmet kostar ju skjortan så det vill man ju inte bli av med, alltså hängde jag på låset till butiken som säljer bl.a datagrejer. Det löste sig med en liten sticka med wireless man stoppar in i datorn så nu kan den också vara med och surfa.

Äntligen blå himmel och sol, dock inte speciellt varmt. Men, man kan ju inte få allt

Det kommer mycket spamkommentarer, de allra flesta är på engelska och hamnar som tur är i spamfiltret. Idag tycks kineserna ha upptäckt att det är kul att spamma också. (jag har gjort div mellanslag i länkarna för att dom inte ska leda någon vart, det är ju ändå bara skräp)

[url=http://www .usekor. com/★2014新作たっぷり贅沢パールデザインでこれからの季節にピッタリデニムジャケットが入荷し ました♪こ-jp-7795.html]2014新作たっぷり贅沢パールデザインでこれからの季節にピッタリデニムジャケットが入荷しましたこれからの季 節にピッタリ!デニムジャケット[/url] [url=http://www. usekor .com/ウェディングドレス_ウエディングドレス_エンパイア(w194)二次会ドレス-jp- 7378. html]ウェディングドレス_ウエディングドレス_エンパイア(w194)

Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag