Tålamod


17 mars beställde jag internet, tv och telefon, tyvärr kan man inte beställa bara en sak utan det blir hela paketet eller nada. Två dagar senare skulle installationen ske, killen kom och konstaterade att det fanns varken stolpar eller ledning. Sen ringde de ett par gånger i veckan, ibland flera gånger per dag, de ville komma och installera. Jag fick påminna om att det ännu inte fanns några stolp eller ledning men de fortsatte ringa ändå. Sista gången var tjejen i telefon envis och menade på att alla problem var lösta, jag kunde bara inte se stolparna. Okej, kom hit då och installera :-) vilket inte gick eftersom både stolp och ledning saknades.
Så häromdan kom gubbarna och planterade två stolpar och ledning. Nu är de på plats och det blir intressant att se hur lång tid installationen tar nu.
Jag var iväg till PT i dag för att få hjälp. Medan jag var där ringde telefonen, det var ett PT-nummer, när jag svarade la dom på luren när dom hörde mitt utländska namn som jag alltid svarar med. Inte första gången det händer.

Härvan väntar på installatören

Jag fick i alla fall hjälp med att ringa, -Åk hem fort sa tjejen, de kommer mellan 14 och 15. Slängde mig i bilen, väntade till kvart över fyra, ingen installatör. Åkte tillbaka till PT för ny hjälp. De ringde upp PT för att få information men det gick tydligen inte så bra för tjejen öppnade ett chattprogram, istället och det tog lång tid innan någon svarade henne där. Summan av kardemumman blev att om ingen ringer imorgon så ska jag ringa ett visst nummer. Och det blir antagligen en utmaning om det är lika som när man ringer PT:s kundservice. Tryck 1 för ???? Tryck 2 för ???? tryck 3 för ??? osv. Man har ingen aning om vad dom säger utan man chansar vilt. Till slut svarar någon i andra änden och man frågar om de kan engelska. "Wait a moment" säger de och så blir det tyst. Har man tur kommer någon som kan engelska eller så upprepas proceduren.

Åses stackars hund Herman fick streptococker igår när han badade i floden, så nu är det badförbud  som gäller där. Han går på stark antibiotika och är jättedeppig. Tur att Rufus är där och kan pigga upp honom.

Skriv gärna en kommentar, alltid roligt att få


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag