Premiärdusch :-)


Rörisarna blev klara idag trots huvudbry och mer jobb i morse. I går kom jag på att vattnet till tvättmaskinen försvinner när dom leder om vattnet. Dom såg inte alltför glada ut när jag talade om det, de blev lite irriterade att Cesar missat informera om det. Men trots det löste dom problemet. De fräste upp ytterligare ett spår i betongen och la ner ett rör till. 


Nu har jag lite pyssel framför mig förutom städning. Jag ska fylla igen spåren med sand och sen betong. Kalken har jag, en säck i alla fall som jag fick fel när jag skulle köpa målarkalk, så nu blir det till att skaffa sand och cement, tror jag i alla fall. De gånger jag gjutit har jag haft färdigblandad cement man bara blandar vatten i  men någon sådan har jag nog inte sett här. Det blir till att lära sig ännu en ny sak.
Jag fick stränga order att måla de gröna rören som är ovanför backen eftersom solen kommer förstöra dom annars. Det är inga problem eftersom det ska kalkas fler gånger. Trots mer jobb och lite sura miner i morse fick jag lära mig nya ord och puss på kinden innan dom åkte.
När de åkt härifrån tog jag en första ducsh, vilken lyx :-)

Det syns att kåken varit med om flera uppdateringar, detta blev tredje installationen. På den äldsta sitter fortfarande kranen kvar, då var det bara kallvatten, sen kom varmvatten och två nya kranar sattes in, numer pluggade och till sist dagens nya dusch.


Har varit på första sommarlektionen i portugisiska också. Än så länge verkar det ok, vi skulle fråga en bordsgranne om namn, boende, intressen osv och sen läsa upp svaren högt. Blev stolt, lyckades få ihop lite meningar med bara en anmärkning. Kände mig riktigt duktig.

Lilla Vilda är för skön. Hon bryr sig inte det minsta om att hon går omkring med en skrymmande krage. När jag kom hem från lektionen hoppade hon omkring jämfota så mycket så hon lyckades hoppa in i väggen. Men inte var hon ledsen för det. Hon slipper kragen när vi går på promenad och när vi kommer hem står hon snällt och väntar på att få den påträdd över huvudet igen, jag är riktigt imponerad av henne.


Nu blir det lite kvalitetstid med vovvar i soffan, bröd med getost och pumpamarmelad med wiskey och ett glas Vinho verde. Skål gottfolk och ha en riktigt trevlig kväll!


Skriv gärna en kommentar, det är alltid roligt att få



Kommentarer

Va härligt,skönt att vaga sig förstås !!

Ha det gott.......
Anonym sa…
Åååå vad jag saknar dig!!! Kraaaaam Annika och resten av knasarna
Dusch är ju nästan en nödvändighet, särskilt om det är varmt ute. Snart klarar du portugisiskan som ett rinnande vatten :)
Kram
Rolle & Carina - ja det var så skönt att tvaga (gissar att det är vad som menas:-)) hela sig för en gångs skull. Innan har det varit håret ute och kroppen inne. Lyx!

Annika - Saknar er också, massor. Dessutom är jag nyfiken på Colin, han verkar ju vara en kalasbebis <3

Maggan & Ingemar - Hahaha, där var ni riktigt vitsiga :-)

Ha det så gott och kram till er alla

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag