Ändrade planer

Jag hade tänkt hemigrera i April men det känns ganska trist att bara gå här och rulla tummarna och bara vänta och vänta. Så nu har jag bestämt mig för att fara redan i Januari. Snö eller inte i Europa så bär det av.
Önskar jag kunde ta med mig vissa delar av Portugal i bagaget, såsom all sol, alla caféer med billigt kaffe - 60 cent för en kopp och de härliga stränderna där man kan gå med hundarna. Men, man kan ju inte få allt här i världen. Och det ska bli kul att se hur Vilda och Rufus kommer reagera på snö :-)

I morgon kommer Marie-Louise med barn, David och Sabina, och de ska stanna över jul och nyår. Trevligt med lite julsällskap, ser fram mot deras besök. De stannar till den 10:e och jag tänker starta resan mot Sverige dagen efter eller den 12:e, inte riktigt bestämt mig än.
Det mesta är packat utom det som behövs för att mina gäster ska få en behaglig vistelse. Vädret ser dessutom lovande ut med idel solsken. Även om det är lite kyligt och Sabina inte kan gå omkring i shorts som hon hoppats tror jag nog att dom kommer njuta.

Tills vi hörs igen gott folk så önskar jag er en riktigt God Jul och Gott Nytt År! Ta väl hand om varandra.



Kommentarer

Förstår din hemlängtan och bra att du nu tagit ett beslut. Du har väl bra däck på bilen? med tanke på att det kan vara snö på höjderna. Vi ska vara hemma till 10 april och hoppas det inte finns någon snö kvar då.
Önskar dig en riktigt Trevlig och God Jul och Gott Nytt År! Kör försiktigt!
Däcken kollade och de har rätt märkning för körning i Tyskland, kylarvätska beställd och bilen servad. Sen är det bara att hoppas på torrt väglag och köra med en lätt fot på gasen.
Kram på er och ha en riktigt fin helg
Anonym sa…
Hej Anneli. Mitt förra svar kom tydligen inte fram så jag skriver igen. Skönt att du har tagit beslut om datum för hemresan. Du har säkert mycket att göra när du kommer hem till ditt fina hus i
Svedala.
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.

Kram från Agneta och Vov från Robi
Aake_GBG sa…
God Jul och Gott Nytt år.

Kör försiktigt och var rädd om dig.

MVH / Åke
Agneta - Detsamma till er. Det blir säkert en hel del att pyssla med med tanke på att huset är möblerat ska det bli kul att kolla igenom vad dom lämnat :-)
Hundarna vovvar tillbaka

Åke - Tack det samma. Och försiktigt kommer det gå.

Ha det så gott alla och kram till er
Anna sa…
Wow, vilka foton! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Gäster upplever genuint lantliv

Vilket mörker

Finbesök idag